Per groepje een uitgeprint speelbord op A4
Uitgeprinte stratenkaarten voor op de locatie in A5
Mobiele telefoons
duur: 1,5 uur
De bedoeling van het spel is om, net als bij het originele monopoly, zo veel mogelijk plaatsen te kopen en hierdoor het rijkste te worden.
De kinderen worden verdeeld in groepjes van 4 en krijgen een speelbord mee met daarop (bekende) Oisterwijkse plaatsen. Op deze locatie hangt een code. Door naar de locatie toe te gaan (op de fiets) en deze code door te smsen kunnen ze deze plaats kopen. Als ze een straat compleet hebben, wordt de waarde verdubbeld.
Natuurlijk kan een locatie niet meer gekocht worden nadat een ander groepje deze aangekocht heeft.
Ze kunnen de locatie niet zomaar kopen. Naast de code te sms-en sturen ze ook kans 1, 2, of 3. Per locatie zijn er kanskaarten die bepalen of je wel of niet deze locatie mag kopen. Dit kan bijvoorbeeld zijn:
- U bent gemachtigd deze locatie te kopen,
- U bent niet gemachtigd deze locatie te kopen,
- U bent gemachtigd deze locatie te kopen maar de waarde wordt gehalveerd
etc.
Maak jouw eigen website met JouwWeb