Naam |
Levend mastermind |
Korte omschrijving |
Een actieve variant van het klassieke mastermind |
Ontwikkelingsgebied |
|
Doelstelling |
Logisch nadenken |
Plaats |
Binnen |
Soort |
Renspel, puzzelspel |
Leeftijdsgroep |
Vanaf 10 jaar |
Aantal spelers |
Vanaf 10 spelers |
Voorbereidingstijd |
Formulieren maken |
Duur van het spel |
10 minuten |
Nodig |
7 stiften, van iedere kleur één. Formulieren waarop de kleuren ingevuld kunnen worden. Strookjes met opgaven. Eéntje voor iedere deelnemende letter. Een jury |
Speluitleg |
|
Begin van het spel Deel de groep in 2 tallen, elke groepje krijgt een eigen mastermind formulier met daar op een unieke letter. De letter correspondeert met een vooraf ingevulde unieke kleurencombinatie van 4 kleuren anders kunnen de ploegen bij elkaar af kijken.
Spelverloop Op de tafel in het midden liggen 7 stiften die de ploegen een voor een kunnen pakken om op hun mastermind formulier 4 vakjes kunnen te vullen met een kleur. Na het gebruik van de stift moet deze weer teruggelegd worden zodat een andere ploeg die kan gebruiken. Op die manier moeten spelers die zo snel mogelijk naar de tafel rennen op het moment dat de stift daar komt te liggen die zij nodig hebben. Op het moment dat ze 4 kleuren hebben ingevuld kunnen naar de jury om hun combinatie te laten controleren waarbij wordt aangegeven hoeveel kleuren ze goed hebben en hoeveel er op de juiste plaats staan. |
|
Variant |
|
|
|
Lijkt op |
|
|
|
Maak jouw eigen website met JouwWeb