Naam |
|
Korte omschrijving |
Er is een UFO geland aan de rand van het bos. De UFO moet onschadelijk gemaakt worden. Maar pas op, dat gaat niet zomaar. Want rond de UFO zitten boosaardige buitenaardse wezens die dat proberen te verhinderen.
|
Ontwikkelingsgebied |
|
Doelstelling |
|
Plaats |
Buiten, in een bos met een open plek. |
Soort |
Nachtspel, renspel |
Leeftijdsgroep |
|
Aantal spelers |
|
Voorbereidingstijd |
|
Duur van het spel |
30 minuten |
Nodig |
lamp die makkelijk aan of uit te zetten is |
Speluitleg |
|
Begin van het spel Op een open plek midden in het donker staat of hangt een lampje dat makkelijk aan- en uitgezet kan worden. In de buurt van de lamp zitten een aantal "buitenaardse wezens" (tikkers), gewapend met een zaklamp. Diep in het bos zit een startpunt, vanwaar de gewone spelers beginnen.
Verloop van het spel Het doel voor de spelers is om het lampje uit te zetten. Als een tikker ze echter met de zaklamp beschijnt, moeten ze terug naar het beginpunt. Is het lampje uit, dan doen de buitenaardse wezens het weer aan, totdat ze het zat zijn en zich overgeven.
|
|
Variant |
|
Op zich is het uitzetten van een lampje voor de spelers al gaaf genoeg. Wil je het spel nog een "doel" meegeven dan alleen het uitzetten van het lampje en de eigen eer van de kinderen, dan kun je de kinderen bijvoorbeeld in twee teams verdelen: het witte en het zwarte team. Bij de beginpost krijgt iedere speler een muntje met de eigen kleur. Als een speler het lampje uit weet te zetten, gooit hij het muntje in een bakje. Aan het eind kan dan op basis van het aantal muntjes in een bepaalde kleur worden bepaald welk team het lampje het vaakst heeft uitgezet.
|
|
Lijkt op |
De dodende straal (nachtvariant van Annemaria koekoek) Tempel van de gouden bel |
|
|
Maak jouw eigen website met JouwWeb